Under höstmarknaden kommer vi att i erbjuda guidade byvandringar och Karoliner-föreläsningar i samarbete med Joachim Nässil, som nu etablerat sig som byvandrings-guide i Åre. Som medlem i Åre by & turistförening så får du följa med utan kostnad.

Turerna utgår från Turistbyrån fredag, lördag, söndag kl 15.30. Tid ca 1,5 tim.Vill du byvandra på egen hand så finns vårt häfte ” Husesyn i Åre” att hämta på Turistbyrån.Med häftet i handen kan du sedan utforska historien om byns alla gamla byggnader.

Under höstmarknadsdagarna kommer föreningen att bemanna en liten monter utanför Turistbyrån, mellan kl 12.00 – 16.00. Där anmäler du också om du önskar gå med på Byvandringen. Vi har också aktuella medlemslistor om du är osäker på hur du har det med betalningen av medlemsavgiften.

Höstmarknadens hela programutbud hittar du på www.are360.com Vi vill gärna peka på två fina aktiviteter, förutom våra egna. Dels det samiska på Thomassons Gård under lördagen och dels Nordic Soundscapes på Hembygdsgården fred-sönd.

Nästa föreningsaktivitet blir årsmötet med tillhörande medlemsmiddag. Vi återkommer om tid och plats.

ÅrebladNässil[1]