MEDLEMSBREV AUGUSTI 2013

Som ni märker så använder vi oss fortfarande av vårt gamla ”IT-system”. Semestrar och annat har fördröjt starten av vårt nya registerprogram med nytt medlemsbrev i PDF-format. Men hav förtröstan. Det kommer igång i höst har Rulle lovat.
Ni som vet med er att ni inte svarat och godkänt att vi lägger in er i vårt medlemsregister titta i er inkorg och godkänn brevet ni får från MailChimp och med oss som avsändare. Om ni har slängt och inte godkänt får ni gärna skicka ett mail och säga att ni godkänner så lägger vi upp er manuellt. //Rulle

ÅRE MUSEUM och TROLLSTIGEN

Våra nysatsningar har nu varit i gång sen den 6 juli. Stort intresse från första dagen har det varit. Ni som inte hunnit med har tiden fram till den 25 augusti på er att göra ett besök på Bergbanestationen vid Fjällgården. Öppet mellan 10-16 (när Bergbanan är igång). Sedan kommer det att även vara öppet när Bergbanan går under vintersäsongen.

Hör gärna av er med synpunkter och förslag på hur vi kan göra produkterna ännu bättre. Vi har redan tagit beslut om att göra en bättre skyltning av Trollstigen till nästa sommar.

ÅRE HÖSTMARKNAD

Snart är det åter dags för den populära höstmarknaden. 27-29 september gäller i år. Vi kommer att erbjuda några mycket intressanta föreläsningar om Åres historia under marknadsdagarna. Vi håller till på Åregården med detta. Mer detaljer kommer senare.

Åre Destination söker funktionärer till Åre Höstmarknad

Åre Höstmarknad är ett av Åres absolut största arrangemang med ca 20 000 besökare och det är mycket arbete som ska koordineras under dessa dagar; från att informera besökare till att dirigera trafik och hantera parkeringsplatser.Nytt för i år är att Åre Destination själv står som arrangör för höstmarknaden. Nytt för i år är också att med inspiration från funktionärsarbetet på Åre Extreme Challenge så bidrar Åre Destinaton med 200 kr per funktionär/dag som går till Projekt Åredalen för att stödja det arbete de gör för fattiga och utsatta barn och familjer i Rumänien.

Är du intresserad av delta? Vi har ett uppstartsmöte den 20 augusti kl. 10.00 hos Åre Destination, våning 3 i Station Åre. Vi bjuder på fika!Kontakta Hanna Moback på hanna@aredestination.com eller 070-586 05 75

Vi behöver även en funktionärsansvarig. Känner du på dig att det är du så är det samma adress som ovan som gäller.

KOLLA OM DU HAR FÖRFÄDER I STRAFFREGISTRET                                         Karin Bark i Nordhallen meddelar att hon nu är färdig med sitt omfattande arbete med att tyda våra gamla Domböcker. Gå in på Riksarkivets hemsida och sök på fornskrift.se och sedan vidare så kan du se om någon i släkten hamnat på bålet som häxa eller suttit på fästning och annat smått o gott. Intressant och ruggig läsning.

Sommarhälsningar från