Snökanonerna har gått igång i Åredalen och det tar vi som ett tecken på att sommaren är över för den här gången.
Föreningen har gått på lågvarv under sommaren även om vi hunit med ett par styrelsemöten under augusti och september.
Men nu sätter vi fart och närmast på programmet står vårt årsmöte onsdagen den 8 december. Vi håller som vanligt till på Åregården och efter mötet blir det medlems-middag för de som så önskar. Förra årets middag var välbesökt och mycket uppskattad. Vi kommer med en inbjudan till årsmötet under vecka 45 då alla programpunkterna är klara.Ett annat projekt som har hängt lite i luften är en festlig avslutning på 100-årsfirandet.

Den festliga avslutningen kunde ej genomföras då Åreföretagarna bedömde att det var för stor risk då man inte hade lyckats lösa finansieringen av den planerade festen. Att informationen legat ute på vår hemsida utan att tas bort i tid beror på att ordf. som inte är något datasnille hade problem med åtkomsten av hemsidan. Men nu har jag lärt nya fantastiska saker om min dator.

Kvällens årsmöte verkar bli välbesökt, 45 personer anmälda till middagen!